Fraulein & Jag (varning för internskämt)


Isabel säger:

men du, jag ser dig


Sara säger:

va?


Isabel säger:

jag står utanför ditt fönster!


Sara säger:

haha jag tyckte väl att det var en snygging som hängde där ;P


Isabel säger:

jaa joo nånstans ska man ju hänga ;P

nämen jag tyckte du lät så ensam så jag tänkte vafan jag kan väl ta bussen dit och muntra upp my sara ^^


Sara säger:

najs ^^

ja det är alltid trevligt med lite stalkerbesök ^^


Isabel säger:

inte stalkar jag dig inte.. ditt undermedvetna bönade och bad till mitt undermedvetna så ja, du är lite skyldig du oxå! ;O


Sara säger:

ja det är klart ^^ ;P


Isabel säger:

du försökte lägga all skuld på mig


Sara säger:

ja förlåt ^^ men jag tror att du tänder på att bli hunsad så jag gör det för ditt eget bästa


Isabel säger:

neej du har helt missuppfattat mig saaaraaaaaaa  det får mitt hjärta att gå i tusen bitar. när jag var ung och lynnig då tände jag på att bli dissad, men jag har lärt mig av livet, nu är jag en lärd kvinna!


Sara säger:

ack vilket misstag jag har begått, jag ber om ursäkt för mitt ohyggliga uppträdande, hur kan jag gottgöra madame på bästa sätt?


Isabel säger:

åh jag är rädd att det inte finns någonting fraulein kan göra för att få oss på bättre humör eller vårat självförtroende i topp. Det bästa vore nog om fraulein skaffade oss en riktigt anständig och stilig ung man som vi kunde sällskapa med! är det för mycket begärt av fraulein??


Sara säger:

hm, en stilig och anständig ung man kan vara ack så svårt att finna i dagens samhälle, när man dessutom söker en viss ekonomisk standard är det dock ännu mer komplicerad, för inte kan madame ha en vanlig knegare nej adel måste det vara! Vi får be att återkomma på den punkten i ett senare skede


Isabel säger:

Åh inte strävar vi efter framgång och förmögenhet! Vi önskar mycket väl en man av ringa börd såvida denne man har en skönhet som vi både kan se utifrån och inifrån. Vi behagar män som är bra för oss, som icke kysser som havets varelser eller dricker rusdrycker som sätter prägel på hans yttre. Vi ställer mycket låga krav förvisso, fraulein!


Sara säger:

jaså där ser man, ni söker måhända en man med grace helt olik vad havet må bringa? Det kan icke vara för mycket begärt av sådan behaglig ung madame, det är ju trots allt hennes ära som står på spel och kanske i viss mån fysiska hälsa då madame tyvärr inte är utrustad med gälar, något som utan tvekan skulle ha varit förvånansvärt smickrande tack vare madames fördelaktiga anlete


Isabel säger:

fraulein vet ju att vi aldrig varit speciellt intresserade av havet. Det glädjer mig att fraulein har förstått vårat dilemma och varför det vore helt oacceptabelt med en sådan man. Visst skulle vi gärna vara utsmyckade med gälar som havsfolket självt men dessvärre är det en omöjlighet, precis som fraulein själv påstår. Alltså vill vi mycket gärna träffa en man som är helt olik en fisk och en suput! måhända fraulein har vetskapen om en sådan!


Sara säger:

hm, måhända kan vi finna en ung man med dessa kriterier uppfyllda  då vi far utomlands nästa helg, Tyskland ska allt ha fin adel och i värsta fall kan vi få tag i något likvärdigt. Misströsta icke, mitt kall är funnet!


Isabel säger:

Jag litar fullständigt på fraulein och på att fraulein måhända kan finna en lämplig man och bringa honom med sig hem. Vi accepterar både adel och likvärdig härkomst. Vi har dock en kriterie, förutom att denne icke får bete sig som en fisk eller missbruka rusdrycker och det är att den funne mannen måste innehava egenskapen av breda axlar. vems axlar fraulein jämför med intresserar mig icke, bara fraulein tar uppdraget på högsta allvar!


Sara säger:

självklart åtar jag mig detta uppdrag ytterst seriöst och jag ska fullfölja detta om jag så stupar på kuppen. Men att det finns bredaxlade unga män i tyskland det har jag till och med bildbevis på.


Isabel säger:

fraulein är min trogna vän och tjänarinna. hur kunde jag någonsin tvivla på frauleins bedrifter! Men fraulein måste förstå att vi har ytterligare några få kriterier: mannen i fråga kommer inte över tröskeln till vårat hem om han är medlem i den syndiga gruppen kallad Tokio Hotel!! bredaxlad eller icke!! Fraulein måste förlåta oss


Sara säger:

Jag hade uppfattningen att madame gillade en liten del synd. Men misströsta icke, där är trots allt inte det mest ultimata stället att leta efter breda axlar, genomsnittet är inte så brett. Dock visar Mr Listing exempel på att goda axel-gener finns i landet. Nog måste det även finnas inom landets adel. Men nu ska jag  gå, det är dags för te. Vi synas imorgon kära vän


Isabel säger:

det gör vi käraste fraulein!  det är nämligen dags för vårat eget kvällste med kaka innehållande den syndigaste kryddan av dem alla: kakao!! Lova oss fraulein att ni ej berättar för någon!!!


Kommentarer
Postat av: Krisse

ojojj att ni orkar xD

2009-02-09 @ 16:16:34
URL: http://tjockisunge.blogg.se/?tmp=09155511

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0