Disconnect me

Jojomen. När vi kom hem från en promenad i det snövita väntade detta, ett strömavbrott lömskt på oss innanför dörren.
Vi fick laga mat och koka vatten på vedspisen och jag jämförde mig med mina förfäder från tidigt 1900-tal. Och, visst kan man leva och lära på detta enkla gamla vis, men det tog verkligen år för vattnet att börja koka - om det nu någonsin gjorde det alls. Jag känner nu att jag kan klara mig utan el, vilket alla andra också borde känna, men, ja, vi lever ju tveklöst i en mycket bekväm tidsepok. Om jag fick välja, skulle jag rösta på bekvämlighet, bara för att det är så mycket angenämare.

Har skrivit en del på boken nu på sistone, och det är stressigt minsann, för jag vill ha klart den till på fredag, villket är svårt med tanke på att jag har så förfärligt mycket annat. Boken vi läser på engelskan, Angela's Ashes (sv. titel Ängeln på sjunde trappsteget) är stundtals bra och intressant, men just nu är den så förfärligt tråkig och seg. Ja, just nu händer absolut ingenting. Känner bara för att skrika ut i förtvivlan:

"Och, I don't want to read that bloody book anymore and if ye wee lad want me to sacrifice all me time on it, I'd rather set all the bloody Ireland on fire - Och!"

Alltså, inget ont menat om Irland. Kanske mest om själva skolsystemet.  Peace

Apropå Melodifestivalen igår - rätt låtar gick vidare, de andra, förutom Caroline af Ugglas, var bara dynga. Marie Serneholt ska vi inte prata om, inte heller den unge motbjudande fd pojkbandskillen från Jönköping. Usch!
Tyckte Petra Mede var riktigt bra - klädbytena var helt klockrena!
Det nya röstningssystemet var krångligt, är glad att jag slapp ta mig an det. 
                                                                                                                                                                                               Adjö

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0