Karrofest


Död

För länge sedan, i torsdags, var det Karrofest - förresten. Oj Gud vad jag inte "haft tid" att skriva om det tidigare. Nu, hundra år senare skriver jag följande kommentarer:

  • Temat var ungt/gammalt eller något i den stilen. Jag föreställde någon i gränslandet mellan död och vampyr. Nejmen, oj, så kan man ju inte säga, men, ja ni fattar, antingen var jag död eller så var jag vampyr. Jag vet inte själv. Och btw - enligt upphovrättslagen känner jag mig bara tvungen att säga att Vampyr-idén var Saras.
  • Gick alltså dit med Sara, som var utklädd till, just det, vampyr. K, Agnes och Hanna var med. Vi träffades först hos Sara och begav oss i samlad trupp till Satin.
  • Karrofesten som helhet var helt ok (bortsett från de personer som inte brukat rusdryckor i måttliga mängder - ps, vi drack niente)
  • En av personerna som inte kunde bruka alkohol i måttliga mängder, så att säga antastade mig på dansgolvet. Det var mindre trevligt. Blev rätt äcklad av att personen i fråga kladdade på mig med sina "berusade händer" och såhär i efterhand får jag lust att göra en Little Britain-kräkning på honom. Okej, det såg antagligen mest roligt ut med min förfärade min, det tror jag säkert, Sara. Synd bara att jag inte stod bredvid dig just då och skrattade åt det ;) No one buts me and my ass in a corner. Eller kanske: no one puts his hands on me and my ass in a corner. Fast nu stod vi inte i nåt corner, Men: No one puts his hands on me and my ass, except for me and my loverboys! Så, nu har vi rätt ut det!
  • Drog hem vid tolv, började skolan 8.10 nästa dag, försov mig till 7.10, hade en lektion och ångest för skoldagen.
  • Idag, tisdag, och igår, måndag -såklart- onödiga dagar i skolan. Jag är trött och orkar varken plugg eller teater. Känner för att lägga mig ner och sova, för att sedan vakna upp någon helt annanstans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0